ریکاوری تا چه زمانی امکان پذیر است

ریکاوری تا چه زمانی امکان‌پذیر است؟ قطعا این سوال بیشتر برای افرادی به وجود می‌آید که به صورت سهوی یا تصادفی یا شاید هم عمدی، اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی، فلش یا هارد خود را پاک کرده‌اند. هر چقدر این اطلاعات مهم‌تر باشند، نگرانی شما نیز بیشتر خواهد بود و به دنبال راه چاره برای ریکاوری هستید. ریکاوری اطلاعات به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است و برخی از نرم افزارها یا مجموعه‌ها ادعا دارند که می‌توانند همه اطلاعات پاک شده را ریکاوری کنند، اما آیا واقعا چنین امری امکان‌پذیر است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال که تا چه زمانی می‌توان اطلاعات را ریکاوری کرد و اطلاع از اینکه چه روش‌هایی برای ریکاوری وجود دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال گوشی را به افراد غیر متخصص نسپارید ، زیرا ممکن است اطلاعات برای همیشه خراب شده و غیر قابل ریکاوری شوند.

تیم بازیابی اطلاعات پیشرو یکی از تخصصی‌ترین مرکز برای انجام این کار است.

✅ بعد از بازگرداندن اطلاعات، شما هزینه را پرداخت می کنید.

✅ درصورتی که اطلاعات شما بازنگردد شما مبلغی پرداخت نمی کنید.

✅ کارشناسان  مرکز پیشرو یکی از متخصصین مجرب و با تجربه در بازیابی اطلاعات هستند

✅ این مرکز از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته برای بازیابی اطلاعات هارد شما استفاده می‌کنند

✅ یکی از مزیت‌های مهم مرکز ریکاوری پیشرو ضمانت بازگشت وجه به مشتریان است.

برای برقراری ارتباط با مرکز ریکاوری پیشرو با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 021-88935477

 09128902790

تا چه زمانی می‌توان اطلاعات را ریکاوری کرد؟

همه ما اطلاعات و فایل‌های مهم خود را بر روی دستگاه‌های مختلف ذخیره می‌کنیم تا از آن‌ها نگهداری شود و ممکن است تا مدت‌های طولانی قصد نگه داشتن آن‌ها را داشته باشیم. اما ممکن است به دلایل مختلف عمدی یا سهوی، این اطلاعات پاک شوند. ممکن است که خیلی سریع متوجه از بین رفتن اطلاعات باشید و یا تا مدت‌های طولانی متوجه اتفاقی که افتاده است، نشوید.

برای مثال گوشی‌ها پر استفاده‌ترین تجهیزات الکترونیکی هستند که امکان پاک شدن اطلاعات ذخیره شده بر روی آن‌ها وجود دارد‌. در این شرایط این سوال به وجود می‌اید که تا چه زمانی می‌توان اطلاعات را ریکاوری کرد؟

هنگامی که یک فایل از روی گوشی یا سایر فضاهای ذخیره‌سازی حذف می‌شود، اطلاعات بلافاصله پاک نمی‌شوند، زیرا اندروید فایل را به عنوان فضایی خالی خواهد شناخت و آن را با اطلاعات جدید جایگزین می‌کند. هر چه برای ریکاوری دیرتر اقدام شوند، شانس بازگشت اطلاعات نیز کم می‌شود. بنابراین بهتر است که بعد از این که متوجه شدید که فایل‌های شما پاک شده است، سریعا برای ریکاوری دست به کار شوید. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای امکان ریکاوری بیان کرد و حتی ممکن است اطلاعات بعد از گذشت زمان زیادی نیز قابل برگشت باشند. به صورت کلی ریکاوری تا زمانی امکان‌پذیر است که اطلاعاتی که حذف شده‌اند هنوز در حافظه وجود داشته باشند و اطلاعات جدیدی جایگزین آن‌ها نشده باشد.

میزان اطلاعاتی که ریکاوری می‌شوند و نوع آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به صورت قاطعانه گفت که چه اطلاعاتی بازیابی می‌شود. اما به صورت کلی تصاویر شانس بیشتری برای ریکاوری دارند و همچنین فایل‌های کوچک که حجم کمی دارند، بیشتر از فایل‌های بزرگ ریکاوری می‌شوند.

ریکاوری گوشی تا چه زمانی امکان پذیر است

قطعا افراد زیادی این تجربه را داشته‌اند که اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی خود را به دلایل مختلفی از دست داده‌اند. اما امکان ریکاوری گوشی در شرایط مختلف متفاوت است که در ادامه برخی از این شرایط و بررسی امکان ریکاوری آن، بیان شده است.

• ریکاوری اطلاعات گوشی شکسته

قطعا درصورتی که گوشی به دلایل مختلف بشکند، روشن نخواهد شد و دیگر نمی‌توان به اطلاعات ذخیره شده بر روی آن دسترسی داشت. ریکاوری اطلاعات گوشی شکسته، تا حد زیادی به میزان شکستی گوشی بستگی دارد. برای مثال اگر قسمت حافظه گوشی دچار شکستگی شده باشد و آسیب جدی به آن وارد شده باشد، شاید نتوان هیچ داده‌ای را بازیابی کرد. برای بررسی این که آیا می‌توان اطلاعات گوشی شکسته را ریکاوری کرد یا خیر، بهتر است درصورت عدم روشن شدن نمایشگر، ابتدا آن را به کامپیوتر وصل نمود. اگر کامپیوتر گوشی را شناسایی نکرد، احتمالا آسیب جدی به ان وارد شده است و بهتر است که برای تعمیر آن را به یک تعمیرکار ماهر سپرد. امکان ریکاوری اطلاعات گوشی در این شرایط وجود دارد، اما میزان اطلاعاتی که بازیابی می‌شود، به میزان آسیب دیدن گوشی بستگی دارد و هر چه آسیب و شکستگی گوشی بیشتر باشد، امکان ریکاوری اطلاعات کم‌تر خواهد بود.

برای برقراری ارتباط با مرکز ریکاوری پیشرو با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 021-88935477

 09128902790

• ریکاوری اطلاعات گوشی فلش شده یا ریست فکتوری شده

فلش کردن گوشی باعث حذف همه اطلاعات آن می‌شود اما بعد از فلش شدن، امکان ریکاوری اطلاعات وجود دارد. البته همانطور که گفته شد، بعد از حذف همه اطلاعات، حافظه بلافاصله از بین نمی‌رود و هر چه اطلاعات جدید و کمتری بعد از فلش شدن در گوشی ذخیره شود و زمان کمی بعد از فلش کردن گوشی نسبت به ریکاوری آن اقدام نمود، شانس ریکاوری اطلاعات افزایش خواهد یافت. بنابراین هر چه زمان کمتری از فلش کردن گوشی گذشته باشد، می‌توان به ریکاوری اطللاعات بیشتری نیز امیدوار بود، البته تضمینی برای بازیابی همه اطلاعات وجود ندارد. ریست فکتوری کردن گوشی نیز همین حالت را دارد و برای زنده کردن اطلاعات خود، باید بلافاصله بعد از ریست فکتوری نسبت به ریکاوری گوشی اقدام نمود.

• ریکاوری اطلاعات گوشی اندروید بدون نیاز به روت

یکی از سوالاتی که در رابطه با ریکاوری گوشی اندروید به وجود می‌آید این است که آیا می‌توان بدون روت کردن، اطلاعات را بازیابی کرد یا خیر؟ برای بازیابی اطلاعات ذخیره شدن بر روی گوشی اندروید، نیازی به روت کردن حتمی آن نیست و نرم‌افزارهایی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که درصورتی که گوشی روت نشود، امکان بازیابی اطلاعات کمی وجود دارد. اما برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ریکاوری برای این که به همه اطلاعات دسترسی پیدا کنند و جستجویی عمیق در حافظه گوشی داشته باشند، به روت کردن گوشی نیاز دارند. بنابراین اگر به دنبال ریکاوری اطلاعاتی خاص و مهم هستید، پیشنهاد می‌شود که قبل از ریکاوری گوشی، آن را روت کنید تا اطلاعات بیشتری بازیابی شوند.

آیا می‌توان اطلاعات چند سال پیش هارد را ریکاوری کرد؟

درصورتی که اطلاعاتی را چند سال پیش بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ ذخیره کرده باشید و متوجه شوید که اطلاعات حذف شده‌اند و قصد بازیابی آن‌ها را داشته باشید، تنها در شرایط خاصی می‌توان اطلاعات را بازیابی کرد. همانطور که گفته شد هر چه سریع‌تر برای بازیابی اقدام شود، امکان بازیابی اطلاعات نیز بالا خواهد رفت. اما بازیابی هارد بعد از چند سال نیز امکان‌پذیر است.

برای بازیابی اطلاعات چند سال پیش هارد، باید ابتدا وضعیت هارد به صورت کامل بررسی و آنالیز شود و با توجه به شرایطی که حاکم است، بهترین نرم‌افزار و برنامه برای ریکاوری اطلاعات هارد استفاده شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که بازیابی اطلاعات باید توسط افرادی که در این زمینه دانش و تخصص کافی دارند صورت گیرد تا به صورت اصولی، عملیات بازیابی اطلاعات انجام شود.

برای برقراری ارتباط با مرکز ریکاوری پیشرو با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 021-88935477

 09128902790

بهترین روش ریکاوری اطلاعات

در حال حاضر برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی برای ریکاوری اطلاعات ساخته شده‌اند و روش‌های گوناگون دیگری نیز برای ریکاوری اطلاعات وجود دارد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در صورتی که ریکاوری اطلاعات توسط فردی انجام شود که دانش و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد، امکان دارد که اطلاعات اصلا برنگردد و یا ناقص برگردد. بنابراین بهترین روش ریکاوری اطلاعات، کمک گرفتن از افراد و مجموعه‌های متخصص و مجهز در این زمینه است. مجموعه پیشرو نیز مجموعه‌ای معتبر و شناخته شده برای ریکاوری اطلاعات است که از تجهیزات نوین و پیشرفته و تیمی متخصص برای بازیابی اطلاعات استفاده می‌کند.

این مجموعه به هیچ وجه بر روی اطلاعات مشتریان ریسک نمی‌کند و درصورتی که قادر به بازیابی نباشد، با انجام اقدامات اشتباه باعث از بین رفتن کلی اطلاعات نمی‌شود. همچنین در مجموعه پیشرو تا زمانی که اطلاعات ریکاوری نشود، هیچ هزینه‌ای از مشتریان دریافت نمی‌شود و هزینه بعد از انجام ریکاوری دریافت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مجموعه پیشرو این است که ریکاوری اطلاعات توسط این مجموعه، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و هیچ معطلی وجود نخواهد داشت.

برای برقراری ارتباط با مرکز ریکاوری پیشرو با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 021-88935477

 09128902790

نتیجه‌گیری

درصورتی که اطلاعات و دیتاهای ذخیره شده بر روی گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر حذف شوند، امکان ریکاوری آن‌ها وجود خواهد داشت. اما این سوال برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید که ریکاوری تا چه زمانی امکان‌پذیر است و چه اطلاعاتی بازیابی می‌شود؟ هنگامی که اطلاعات حذف می‌شوند، تا مدتی در حافظه باقی خواهند ماند و ذخیره اطلاعات جدید، جایگزین اطلاعات قبلی می‌شوند. بنابراین هر چه سریع‌تر برای ریکاوری اقدام شود و اطلاعات جدید ذخیره نشود، شانس ریکاوری اطلاعات بیشتر نیز افزایش خواهد یافت. شانس ریکاوری اطلاعاتی که حجم کمتری دارند بیشتر است و همچنین امکان ریکاوری تصاویر بیشتر از سایر فایل‌ها خواهد بود.

ما در این مقاله به موضوعاتی مهم در زمینه زمان ریکاوری گوشی و هارد پرداختیم. برای ریکاوری اطلاعات بهتر است که از مجموعه‌های متخصص در این زمینه کمک گرفت که سایت پیشرو، یکی از سایت‌های معتبر و شناخته شده است که ریکاوری اطلاعات را با بالاترین کیفیت، کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهد.

برای برقراری ارتباط با مرکز ریکاوری پیشرو با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

 021-88935477

 09128902790

سوالات متداول

  1. ریکاوری اطلاعات تا چه زمانی امکان‌پذیر است؟

تا زمانی که اطلاعات جدید جایگزین اطلاعات حذف شده قبلی نشود، امکان ریکاوری اطلاعات وجود خواهد داشت. بنابراین بهتر است که بعد از حذف اطلاعات، بلافاصله نسبت به ریکاوری آن‌ها اقدام نمود.

  1. آیا امکان ریکاوری گوشی فرمت شده وجود دارد؟

بله، بعد از فرمت گوشی، امکان ریکاوری اطلاعات وجود دارد اما هر چه سریع‌تر اقدام شود و اطلاعات جدیدی در گوشی ذخیره نشود، شانس ریکاوری اطلاعات بیشتر نیز افزایش خواهد یافت.

  1. بهترین روش برای ریکاوری اطلاعات کدام است؟

سپردن ریکاوری اطلاعات به مجموعه‌هایی که در این زمینه دانش، تخصص و تجهیزات کافی دارند، بهترین روش برای ریکاوری اطلاعات است که سایت پیشرو یکی از مجموعه‌های معتبر و فعال در این زمینه است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *